Treść strony
Mińsk Mazowiecki, dnia 2 stycznia 2024 roku
WÓJT GMINY
MIŃSK MAZOWIECKI
RI.6230.2024.KA
O G Ł O S Z E N I E
Gmina Mińsk Mazowiecki planuje ubiegać się o przyznanie środków w formie dotacji na dofinansowanie demontażu, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na rok 2023. Dlatego też informujemy o możliwości składania wniosków o dofinansowanie ww. zadań.
O udzielenie dofinansowania wystąpić mogą osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej (w tym również wspólnoty mieszkaniowe).
Środki Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie mogą być przeznaczone na wykonanie nowych pokryć dachowych, natomiast dofinansowanie obejmuje koszty: demontażu płyt azbestowych, przewiezienia azbestu z miejsca demontażu do miejsca unieszkodliwienia oraz samego unieszkodliwienia. Prace związane z ww. zadaniem prowadzone będą przez firmę wskazaną przez Gminę.
Wobec powyższego osoby fizyczne (nie prowadzące działalności gospodarczej) zainteresowane udziałem w zadaniu, proszone są o złożenie stosownych wniosków wraz z kompletem wymaganych załączników. Druki wniosków można pobrać ze strony internetowej www.bip.minskmazowiecki.pl.
Wypełnione wnioski wraz z załącznikami należy składać w nieprzekraczalnym terminie do 31 stycznia 2024 roku osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki ul. Chełmońskiego 14 w Mińsku Mazowieckim w godzinach pracy urzędu lub w formie dokumentu elektronicznego. Pismo i załączniki wnoszone w formie dokumentu elektronicznego powinny zostać podpisane przez stronę albo jej przedstawiciela ustawowego lub pełnomocnika kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo za pomocą profilu zaufanego.
Jednocześnie zachęcamy, aby termin osobistej wizyty w urzędzie uzgodnić telefoniczne z pracownikiem merytorycznym (tel. 25 756 25 30).
Do dofinansowania zakwalifikowane zostaną tylko kompletne wnioski, wypełnione prawidłowo - według kolejności złożenia. W ramach powyższego zostanie opracowana lista wniosków zakwalifikowanych do realizacji. W przypadku dużej liczby zgłoszeń zostanie stworzona lista rezerwowa.
Demontaż wyrobów zawierających azbest oraz odbiór płyt azbestowych nastąpi w terminie uzgodnionym pomiędzy właścicielem, zarządcą lub użytkownikiem budynku a firmą wykonująca usługę – wskazaną przez gminę Mińsk Mazowiecki.
Prawdopodobne jest, że w ramach dotacji wnioskodawcy zobligowani będą do uiszczenia podatku dochodowego od osób fizycznych – w wysokości wynikającej z obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa.
Informujemy, iż demontaż pokryć azbestowych związany jest z obowiązkowym zgłoszeniem przez wnioskodawcę do Starostwa Powiatowego w Mińsku Mazowieckim Wydział Architektury i Budownictwa zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Inspektor ds. gospodarki odpadami i ochrony środowiska - Kamila Andrasikdata wytworzenia: 2024-01-02
- opublikował: Ilona Książekdata publikacji: 2024-01-02 15:48
- zmodyfikował: Ilona Książekostatnia modyfikacja: 2024-01-03 10:05
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Inspektor ds. gospodarki odpadami i ochrony środowiska - Kamila Andrasikdata wytworzenia: 2024-01-02
- opublikował: Ilona Książekdata publikacji: 2024-01-03 09:30